Mazda MX-5 2019

 

Mazda MX-5 2019 z jeszcze większą mocą, jeszcze więcej przyjemności z prowadzenia!

 

 

Mazda_MX-5_2019_mazda-auto-gazda-bielsko-biała.jpg

 

W dniu 3 lipca Mazda ogłosiła zmiany modelowe Mazdy MX-5 na 2019 r. W ramach gruntownej modernizacji, silnik SKYACTIV-G 2.0 otrzymał jeszcze więcej mocy i ma teraz 184 KM, wprowadzono osiową regulację kierownicy, poszerzyła się także paleta systemów bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE. Pierwsze samochody pojawią się na naszym rynku jeszcze tego lata! Mamy jeszcze jedną niespodziankę dla przyszłych nabywców Mazda MX-5 - Klienci, którzy zdecydują się na dostępne „od ręki” Mazdy MX-5 2018 przewidzieliśmy dodatkową atrakcję – weekendowy pobyt w SPA! Zapraszamy się do zapoznania się ze zmianami Mazdy MX-5!

Mazda przedstawiła udoskonaloną wersję najlepiej sprzedającego się roadstera na świecie, który jest spełnieniem niejednego marzenia o swobodzie sportowej jazdy z otwartym dachem oraz wzmacnia niepowtarzalne emocje związane z jednością kierowcy z pojazdem w duchu Jinba Ittai. Mazda MX-5, zarówno w wersji z miękkim dachem, jak i w wersji RF – ze sztywnym, składanym dachem został znacząco udoskonalony w zakresie dynamiki osiągów i zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE.

 

 

Mazda_MX-5_2019-mazda-auto-gazda-bielsko-biała.jpg

 

Pierwsze sztuki Mazdy MX-5 2019 trafią do salonu Mazda Auto-Gazda we wrześniu, kolejne samochody, już z roku produkcji 2019, będzie można zamawiać od listopada br. W salonach czekają jeszcze Mazdy MX-5 2018  z silnikiem 2.0 o mocy 160 KM gotowe do natychmiastowego odbioru. Każdy Klient, który zdecyduje się na Mazdę MX-5 2018, otrzyma w prezencie weekendowy pobyt w SPA!

Oto najważniejsze zmiany w Mazdach MX-5 2019:

- Zmodernizowane silniki benzynowe SKYACTIV-G o pojemności 1.5 oraz 2.0 z ulepszonymi parametrami spalania i większym momentem obrotowym spełniają nowe normy emisji spalin Euro 6d-Temp, zgodnie z aktualnym cyklem testów WLTP (światowa zharmonizowana procedura testów pojazdów lekkich) oraz testu drogowego RDE, który bada poziom emisji podczas rzeczywistej jazdy. Obie jednostki napędowe korzystają z jeszcze bardziej responsywnego przyspieszenia, dzięki zminimalizowanemu opóźnieniu między naciśnięciem gazu a reakcją pojazdu.

- Silnik SKYACTIV-G 2.0 ma bardziej rasowe brzmienie i pracuje na jeszcze wyższych obrotach przez przesunięcie maksymalnych obrotów - z 6800 na 7500 obr./min. Moc silnika wzrosła ze 160 do 184 KM osiąganych przy 7000 obr./min, przy jednoczesnej zmianie maksymalnego momentu obrotowego z 200 do 205 Nm uzyskiwanych teraz już przy 4000 obr./min. W zmodyfikowanej jednostce SKYACTIV-G 2.0 występuje mniejsze tarcie mechaniczne i niższa bezwładność pracy przy wysokich obrotach, poprawione zostało działanie układu chłodzenia silnika, zwiększono ciśnienie wtrysku paliwa oraz zmodyfikowano proporcje wtryskiwanej mieszanki (paliwo-powietrze). Zmniejszona została także masa tłoków oraz korbowodu, który jest teraz lepiej zbalansowany.

- Pięć nowych systemów bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE: Advanced Smart City Brake Support (A-SCBS) – zaawansowany system wspomagania hamowania w ruchu miejskim, który rozpoznaje inne pojazdy oraz pieszych i zapobiega kolizjom, system Smart City Brake Support (SCBS-R), rozpoznający nadjeżdżające pojazdy i ew. przeszkody podczas cofania, system monitorowania zmęczenia kierowcy - Driver Attention Alert, rozpoznawania znaków drogowych - Traffic Sign Recognition System (TSR) oraz nową kamerę cofania.

- Osiowa regulacja kierownicy w zakresie 30 mm dostępna po raz pierwszy w Maździe MX-5.

- Nagradzane wzornictwo w stylistyce KODO – Dusza Ruchu zostało wzbogacone o grafitowy lakier, którym pokryte są 16- oraz 17-calowe aluminiowe obręcze.

                                                  

mazda-mx-5-mazda-auto-gazda-bielsko.jpg

 

Poznaj legendę - Mazda MX-5

Jak narodził się pomysł na stworzenie sportowego roadstera? W roku 1976 podczas niezobowiązującej rozmowy z japońskimi inżynierami Mazdy, amerykański dziennikarz Bob Hall naszkicował sylwetkę samochodu na... serwetce! Koncepcja auta miała nawiązywać do klasycznych brytyjskich kabrioletów z lat 50. i 60., charakteryzujących się lekkością, prostotą oraz doskonałym prowadzeniem, dzięki proporcjonalnemu rozłożeniu masy między obie osie. Kto by przypuszczał, że ta towarzyska konwersacja stanie się inspiracją do stworzenia najpopularniejszego roadstera w historii motoryzacji!

 

 

Obecna, czwarta generacja Mazdy MX-5 czerpie z najlepszych cech swoich poprzedniczek. Pod względem wymiarów nadwozia przypomina zwartą i kompaktową MX-5 z pierwszych lat produkcji, ale wewnątrz oferuje tyle samo miejsca, co generacja NC. W porównaniu do niej „schudła” o ponad 100 kg, a wszystko to dzięki „strategii grama” oraz zastosowaniu pełnej gamy technologii SKYACTIV.

Najlżejsza wersja Mazdy MX-5 waży 975kg! A niska masa, to przede wszystkim: pewne prowadzenie oraz szybsze przyspieszenie. Tak doskonały rezultat jest możliwy dzięki kompleksowemu podejściu do redukcji masy, na każdym z etapów projektowania oraz przy opracowywaniu każdej części. Dla inżynierów liczył się każdy gram, dlatego dzisiaj mówimy o „strategii grama”. Poziom masy zbliżony do MX-5 pierwszej generacji udało się osiągnąć dzięki m.in. zmniejszeniu masy jednostki napędowej (11-17 kg*), układu przeniesienia napędu (14-17 kg*), zawieszenia (12-13 kg*) oraz samego nadwozia (około 20 kg*).

Sportowy roadster Mazdy produkowany od 1989 roku został wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa jako „najlepiej sprzedający się dwumiejscowy samochód sportowy”. Ten sukces zawdzięczamy silnemu wsparciu fanów MX-5 z całego świata. W 2016 roku Mazda MX-5 zdobyła tytuł World Car of the Year (Światowy samochód roku) oraz World Car Design of the Year (Światowy design samochodu), stając się pierwszym i jedynym modelem w historii, który zdobył obydwie nagrody. Zobacz film z premiery Nowej Mazdy MX-5! 


 

Zanim wyruszymy, poznaj filozofię JEDNOŚĆ JINBA ITTAI

Podobnie jak pozostałe Mazdy, Mazda MX-5 została zaprojektowana z myślą o dostarczaniu kierowcy tradycyjnego japońskiego doświadczenia Jinba Ittai (jedności jeźdźca z wierzchowcem). Jest to określenie nawiązujące do czasów samurajskich, kiedy konni łucznicy praktykujący niezwykłą sztukę Yabusame, aby trafić w cel, musieli wykształcić intuicyjny sposób komunikacji ze swoim wierzchowcem. W Maździe MX-5 Jinba Ittai poczujemy chociażby przy każdej zmianie biegu, która zaskakuje precyzją prowadzenia dźwigni biegów.

 

 

Poznaj STYLIZACJĘ KODO – DUSZA RUCHU

Linie karoserii MAZDY MX-5 odzwierciedlają wygląd i ruchy dzikich zwierząt, które są podstawą stylizacji Kodo – Dusza Ruchu. W nadwoziu i wnętrzu najnowszego modelu znajdziemy także szereg nawiązań, do pierwszej, kultowej generacji MX-5 z 1989 roku. Krótkie zwisy, szeroki rozstaw kół, wydatne nadkola i błotniki podkreślają muskularną sylwetkę.

KODO Z ZEWNĄTRZ

Sylwetka nadwozia Mazdy MX-5 z wyrazistymi przetłoczeniami błotników i drzwi stanowi studium japońskiej kaligrafii, w którym punkty koncentracji energii przeplatają się z obszarami jej rozpraszania, przypominając kunsztowne ślady przeciągnięcia pędzla po pergaminie.

 

MX-5-design-kodo.PNG

 

KODO WEWNĄTRZ

Dzięki zastosowaniu lakierowanego wewnętrznego podszybia, kolor nadwozia dosłownie przenika do wnętrza samochodu. Po zajęciu miejsca w fotelu, kierowca zostaje otoczony przez zestaw wskaźników, dźwignia zmiany biegów intuicyjnie układa się w dłoni, a przycisk uruchamiania silnika zdaje się zachęcać słowami doskonale znanymi miłośnikom sportu samochodowego.

 

 

Wejdź do środka i poczuj wnętrze Mazdy MX-5…

Wnętrze pojazdu zaciera optyczne granice między elementami wewnętrznymi a nadwoziem, tworząc wrażenie pełnej spójności, jak gdyby cała konstrukcja była jednym elementem.

Koło kierownicy jest obszyte czarną skórą z czerwonymi wstawkami i jest bardzo przyjemne w dotyku. Kierownica dobrze leży w dłoniach, co umożliwia szybkie i komfortowe obracanie kołem nawet na krętych drogach. Przyciski umieszczono na chromowanych ramionach kierownicy, w zasięgu dłoni kierowcy. Pozostaję tylko wsiadać i zdobywać bezdroża!

 

MAZDA-mx5_wnętrze-mazda-auto-gazda.jpg

MAZDA-mx5_wnętrza-mazda-auto-gazda.jpg

MAZDA-mx5_kierownica-mazda-auto-gazda.jpg

MAZDA-mx5_siedzenia-mazda-auto-gazda.jpg

MAZDA-mx5_biegi-auto-gazda.jpg

MAZDA-mx5_środek-mazda-auto-gazda.jpg

 

 

Technologia SKYACTIV – przedłużenie Twoich zmysłów

Technologia SKYACTIV jest wynikiem zaprojektowania na nowo każdej istotnej części samochodu, od silnika, przez podwozie i nadwozie, po skrzynię biegów. Opracowując to innowacyjne podejście, Mazda zakwestionowała każde rozwiązanie techniczne po to, by przenieść jakość prowadzenia na nowy poziom.



 

SKYACTIV-BODY

Nadwozie sportowego roadstera, jakim jest Mazda MX-5, musi odznaczać się niewielką masą oraz dużą sztywnością. Te dwie cechy pozwalają na pokonywanie zakrętów z prędkościami nieosiągalnymi dla ciężkich, sportowych samochodów. Aby zapewnić dostateczną sztywność przy zachowaniu niskiej wagi, blisko 10% elementów nadwozia Mazdy MX-5 wykonanych jest z lekkiego i wytrzymałego aluminium, a ponad 60% to stal o podwyższonej wytrzymałości.

MX-5-nadwozie.PNG

SKYACTIV-CHASSIS

Projektując zawieszenie, konstruktorzy poświęcili wiele uwagi sposobowi, w jaki układ jezdny komunikuje się z kierowcą. Przykładowo, dzięki optymalizacji konstrukcji i nastawów zawieszenia, znacząco ograniczono efekt „nurkowania” nadwozia. Dodatkowo, dzięki umiejscowieniu pozornego środka obrotu nadwozia za linią siedzeń, kierowca i pasażer nie mają wrażenia unoszenia się w fotelach w trakcie gwałtownego hamowania. Przekłada się to na poczucie stabilności i pełnej kontroli nad samochodem.

 

Systemy Bezpieczeństwa

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa czynnego i-ACTIVSENSE są jak dodatkowe zmysły, pozwalające w porę wykrywać zagrożenia na drodze, aby zapewnić bezpieczną podróż.

 

MX-5-bezpieczenstwo1.PNG
MX-5-bezpieczenstwo2.PNG

 

Dynamika ruchu. Sportowe zacięcie. Elegancja w DNA. Wyjątkowa i niepowtarzalna. Działa na wszystkie zmysły, dostarczając niepowtarzalnych doznań. Odczuj to na własnej skórze już w pierwszych sekundach jazdy Mazdą MX-5.  Zapraszamy na jazdy testowe Mazdą MX-5!

ODKRYJ MAZDĘ MX-5! Zapraszamy na jazdy próbne.

Odpowiemy w ciągu 24 godzin.

 

P R O M O C J E