NOWY CITROËN C5 AIRCROSS - MODULARNY SUV NOWEJ GENERACJI - WYZNACZA NOWE STANDARDY W DZIEDZINIE KOMFORTU

ODKRYJ NOWEGO CITROËNA C5 AIRCROSS ! Zapraszamy na jazdy próbne.

Odpowiemy w ciągu 24 godzin.

 


 

Rok 2018 zdecydowanie będzie należał do najnowszej premiery Citroëna.  Kontynuując międzynarodową ofensywę w segmencie SUV-ów, marka Citroën zaprezentuje europejską wersję nowego Citroëna C5 Aircross. Flagowy SUV nowej generacji, spójny z koncepcją najnowszych modeli marki Citroën, został stworzony na podstawie  oczekiwań klientów, wyróżniając się rasowym i zdecydowanym charakterem. Nowy C5 Aircross to w 100% SUV z dużymi kołami, zwiększonym prześwitem oraz designem podkreślającym solidność i siłę. Nowy SUV Citroën C5 Aircross, produkowany we Francji w zakładzie w Rennes – La Janais, będzie wprowadzony na rynek europejski i na rynki światowe pod koniec 2018 r., a końcem roku 2019 będzie pierwszym modelem marki Citroën z napędem Plug-in Hybrid PHEV. Przygotujcie się na ewolucję na rynku SUV'ów! 

 

NOWY CITROËN C5 AIRCROSS – NOWA DEFINICJA NIEOGRANICZONYCH MOŻLIWOŚCI!

 Marka Citroën przyzwyczaiła swoich miłośników do komfortu i bogatego wyboru personalizacji. W nowym Citroënie C5 Aircross, aż 30 kombinacji kolorów nadwozia! Zgodnie z ideą programu Citroën Advanced Comfort®, nowy SUV oferuje nam największy komfort w swoim segmencie. Samochód z zawieszeniem z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi® i fotelami Advanced Comfort oferuje niezwykły poziom wygody podczas jazdy, nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach. Nowy SUV Citroëna dostosowuje się do swoich pasażerów, dając możliwości zmiany aranżacji wnętrza dzięki trzem przesuwanym, składanym i odchylanym siedzeniom z tyłu oraz – największemu w tej klasie samochodów – bagażnikowi o pojemności od 580 do 720 l. Ten nowoczesny i zaawansowany technologicznie model wyposażony jest w 20 systemów wspomagania prowadzenia, w tym Highway Driver Assist, system umożliwiający jazdę autonomiczną poziomu 2 czy też Grip Control z funkcją Hill Descent Assist, do jazdy po bezdrożach. Samochód wyposażono także w sześć technologii łączności, w tym bezprzewodowe ładowanie smartfonów.

 

NOWY-CITROËN-C5-AIRCROSS-citroen-auto-gazda-katowice.jpg

 

Mimo dużego podobieństwa do swojego poprzednika C3 Aircross, Nowy C5 Aircross zyskał silną osobowość i wyjątkowo energiczny wygląd. Mocne, muskularne, ale nieagresywne nadwozie długości 4,5 m, zaznacza swoją odmienność w świecie SUV-ów dzięki płynnym liniom, podkreślonym przez mocne wizualnie akcenty, takie jak panele Airbump®, duże koła o średnicy 720 mm, prześwit 230 mm i charakterystyczne relingi dachowe. Wnętrze już od pierwszej chwili daje poczucie bezpieczeństwa i przestrzeni za sprawą poziomych linii dominujących na desce rozdzielczej, głęboko profilowanych foteli, które zapewniają wysoką pozycję jazdy, a także szerokiej środkowej konsoli i zastosowanych ciepłych materiałów. C5 Aircross, podobnie jak inne najnowsze modele Citroëna, oferuje 30 kombinacji personalizacji nadwozia dzięki siedmiu kolorom lakieru, ofercie dwukolorowego nadwozia z czarnym dachem i trzem pakietom kolorystycznym z kolorowymi wstawkami w przednim zderzaku, w panelach Airbump® w dolnej części przednich drzwi i pod relingami dachowymi. Model oferuje również pięć wariantów wykończenia wnętrza, łączących jasne, ciepłe materiały i kolory w modnym i atrakcyjnym stylu „casual chic”.

 

NOWY SUV C5 AIRCROSS – ŚMIAŁE SPOJRZENIE I WYRAZISTA OSOBOWOŚĆ!

Nowy C5 Aircross obdarowany został przez projektantów nowym, świeżym spojrzeniem, wpisując się w kanony stylizacyjne obowiązujące w tym segmencie. Citroën C5 prezentuje zdecydowany i dojrzalszy wizerunek, otwierając się na nowych odbiorców, którzy docenią nie tylko jego doskonałą rzeźbę i linie, ale przede wszystkim jego bogate wnętrze. Pierwsze spojrzenie skradnie nam znak szczególny wyróżniający samochody Citroëna - imponujący i szeroki przód z wyraźnie widocznym logo marki, które przedłużenie tworzy integralny element potężnego grilla oraz charakterystycznych  reflektorów LED umieszczonych w dwóch rzędach. Wysoko umieszczona pokrywa silnika z mocno zaznaczonymi przetłoczeniami, podkreśla trwałość i wytrzymałość bezpiecznej konstrukcji, a boczne wyloty powietrza poszerzają optycznie nadwozie. Kolorowe wstawki, które można dowolnie personalizować, ożywiają przód i uwypuklają charakter samochodu, podobnie jak w najnowszych modelach C3, C3 Aircross, C4 Cactus czy Berlingo.

 

NOWY-CITROËN-C5-AIRCROSS-przód-citroen-auto-gazda-slask.jpg

 

Sylwetka Nowego C5 Aircross jest doskonale wyprofilowana, a powierzchnia boczna z szybami całkowicie okalającymi samochód, błyszczące czarne słupki drzwi i szyby w tylnych słupkach tworzą efekt „pływającego dachu”. Ciągłość powierzchni szyb podkreśla chromowana listwa w kształcie litery „C”, eksponująca przestronność kabiny, a stylowe, dwukolorowe relingi dachowe nadają bocznym liniom oryginalności i podkreślają wyrafinowanie i czystość linii „pływającego dachu”. C5 Aircross wyposażony jest w naturalnie wyglądające osłony nadkoli i progi typowe dla SUV-ów, dodatkowo wyeksponowane grafiką paneli Airbump® z kolorową wstawką, którą właściciel samochodu może dostosować do swoich upodobań kolorystycznych.

NOWY-CITROËN-C5-AIRCROSS-tył-citroen-auto-gazda-slask.jpg

 

Uwieńczeniem formy Nowego C5 Aircross jest szeroki i pionowy tył samochodu sugerujące przestronność wnętrza i dużą pojemność bagażnika. Spojrzenia jednak ściągają hipnotyzujące światła z czterema modułami LED z efektem 3D, które zachwycają swoją intensywnością i układem graficznym. Dopełnieniem kształtu samochodu stanowią wloty powietrza w zderzaku i spojler nad pokrywą bagażnika podkreślające aerodynamikę sylwetki. Tylny zderzak wzbogacają dwie końcówki rur wydechowych, po jednej z każdej strony, dające wrażenie większej mocy, którą wyrażnie można poczuć po wciśnięciu pedału gazu.

 

NOWY-CITROËN-C5-AIRCROSS-tył-auto-gazda.jpg

 

Kolory i materiały, typowe dla marki Citroën, zostały dostosowane do potrzeb klientów SUV-ów, którzy oczekują jakości i  wyrafinowania dodatków. Zastosowane materiały są przyjemne dla oka i w dotyku. Pokryto nimi miejsca, których dotykają kierowca i pasażerowie: podłokietniki, konsolę środkową, panel deski rozdzielczej. Nowy SUV C5 Aircross oferuje szeroką gamę materiałów, od tkanin po skórę Nappa, aby umożliwić personalizację wnętrza w bardziej wyrafinowanym lub casualowym stylu w zależności od upodobań klientów. Siedzenia Advanced Comfort pokryte są delikatnymi, ciepłymi materiałami i zapewniają wyjątkową miękkość i komfort na pokładzie. Projektanci sięgnęli po inspiracje ze świata podróży i ekskluzywnych bagaży. Inspiracje te, zapoczątkowane w C4 Cactus i wykorzystywane w różnych formach zależnie od segmentu, w nowym SUV-ie C5 Aircross przejawiają się w eleganckich klamkach drzwi oraz dekoracyjnej taśmie nałożonej na deskę rozdzielczą po stronie pasażera.

 

NOWY-CITROËN-C5-AIRCROSS-wnętrze-auto-gazda.jpg

 

NOWY SUV C5 AIRCROSS – 30 KOMBINACJI WYGLĄDU NADWOZIA, PIĘĆ WARIANTÓW WYKOŃCZENIA WNĘTRZA!

 

Zgodnie z wizją marki, kolejny samochód z gamy Citroëna również ma w swoim portfolio wiele możliwości personalizacji: w sumie 30 kombinacji wyglądu nadwozia:

-  Osobowość samochodu podkreśla paleta siedmiu kolorów nadwozia, zarówno ponadczasowych (Blanc Banquise, Noir Perla Nera, Gris Platinium i Gris Acier), świeżych (Rouge Volcano), jak i wyrafinowanych (Bleu Tijuca, Blanc Nacré). Te odcienie można łączyć z dachem w kolorze Noir Perla Nera, aby zwiększyć dynamikę i wyróżnić model.

-  Indywidualności i elegancji dodają trzy pakiety kolorystyczne: Silver, White i Red. Te umiejętnie rozmieszczone, anodyzowane akcenty kolorystyczne, które kontrastują z nadwoziem, delikatnie podkreślają panele Airbump®
w dolnej części przednich drzwi, dół przedniego zderzaka i spód relingów dachowych.

Cztery rodzaje aluminiowych, wysokiej jakości obręczy o wyjątkowej stylistyce oraz grafice: 17-calowe ELLIPSE, 18-calowe SWIRL cięte diamentowo, dwukolorowe Black, 19-calowe ART cięte diamentowo, dwukolorowe Black lub 19-calowe ART Black, umożliwiają dodatkową personalizację.

 

Personalizacja obejmuje również wnętrze – pięć ciepłych i eleganckich wariantów wykończenia, dobranych do potrzeb europejskich klientów:

 

Wykończenie standardowe jest proste i wyrafinowane. Fotele z tapicerką tkaninową Silica Grey, podkreślone jasnoszarym pasem w górnej części oparcia, konsola i panel deski rozdzielczej w kolorze szarym.

Wykończenie Wild Grey jest energetyczne i dynamiczne. Fotele z tapicerką tkaninową Stone Grey i tkaniną
z efektem czarnej skóry, pomarańczowy pas w górnej części oparcia, konsola i panel deski rozdzielczej w kolorze szarym.

Wykończenie Metropolitan Beige dodaje wnętrzu swoją jasnością szlachetności i wyrafinowania. Fotele pokryte groszkowaną skórą w kolorze Grey i tkaniną w kolorze Grey, połączone z ciemno-szarym pasem w górnej części oparcia, konsola i panel deski rozdzielczej beżowo-szare.

Wykończenie Metropolitan Grey to gra subtelnymi odcieniami. Fotele pokryte groszkowaną skórą w kolorze Graphite, połączone z tkaniną w kolorze Graphite, podkreślone jasnoszarym pasem w górnej części oparcia, z szarą konsolą i szarym panelem deski rozdzielczej.

Wykończenie Hype Brown jest wyrazem wyjątkowego luksusu. Fotele ze skóry Nappa w kolorze Brown i tkanina z efektem czarnej skóry oraz pasek z Alkantary w kolorze jasnoszarym w górnej części oparcia kontrastują ze sobą. Panel deski rozdzielczej i osłona zegarów w kolorze Brown. Kierownica ze skóry licowanej w kolorze czarnym
i brązowym, które nadają zdecydowanie ekskluzywny charakter.

 

NOWY SUV C5 AIRCROSS – NAJBARDZIEJ KOMFORTOWY I MODULARNY SUV W SEGMENCIE!

 

Nowy C5 AIRCROSS konsekwentnie kontynuuje założenia programu Citroën Advanced Comfort®, wyróżniając się od poprzedników ponadprzeciętnym wygodnym wnętrzem i funkcjonalnością jego układu. Zgodnie ze swoimi założeniami program Citroën Advanced Comfort® oznacza przykładanie szczególnej wagi na wszystkich etapach projektowania nowego modelu do zapewnienia pasażerom fizycznego i psychicznego komfortu. Dlatego właśnie Nowy SUV C5 Aircross jest tak praktyczny i wygodny w użytkowaniu. Zbudowany na wydajnej, lekkiej i zaawansowanej technologicznie modułowej platformie EMP2 Grupy PSA, oferuje wysoki poziom komfortu i przyjemność z jazdy. Dodatkowo wprowadza kilka unikatowych rozwiązań Citroëna, jak m.in.  dwie innowacje podnoszące komfort jazdy, które po raz pierwszy pojawiły się w Europie w modelu C4 Cactus: zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi (Progressive Hydraulic Stops®) i fotele Advanced Comfort. 

 

NOWY SUV C5 AIRCROSS - PODRÓŻUJ JAK NA LATAJĄCYM DYWANIE DZIĘKI ZAWIESZENIU Z PROGRESYWNYMI OGRANICZNIKAMI HYDRAULICZNYMI®

 

Wszystkie europejskie wersje nowego SUV-a C5 Aircross są wyposażone w zawieszenie Citroëna z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi®. To oznacza królewski komfort i wrażenie podróży jak na latającym dywanie. Podnosi wygodę, dynamikę i potęguje przyjemność z jazdy.

 

Zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi® jest innowacją marki Citroën i będzie szeroko stosowane w różnych modelach marki. Jest kwintesencją know-how Citroëna w zakresie układów jezdnych – od prawie 100 lat komfort zawieszenia jest wpisany w geny marki. Technologia zastosowana w nowym SUV-ie C5 Aircross została opracowana w oparciu o doświadczenie Citroëna w wyścigach samochodowych. Oferujące większy użyteczny skok zawieszenia, ograniczniki hydrauliczne pozwalają na lepsze tłumienie wstrząsów, w szczególności przy opadaniu. Wprowadzone ograniczniki, które zostały wcześniej przetestowane w zwycięskich modelach ZX podczas rajdów terenowych, w tym podczas Rajdu Paryż-Dakar w 1994 roku, są obecnie montowane w modelach C3 WRC. Są skuteczne i zapewniają stabilność i wytrzymałość samochodu. Doświadczenie i know-how konstruktorów Citroëna umożliwiło opracowanie nowego zawieszenia, znacznie lepiej tłumiącego drgania, które zapewnia tak pożądany przez klientów i typowy dla marki komfort.

 

Podczas pracy nad nowym zawieszeniem złożono 20 patentów. Zasada działania jest prosta, a efekt imponujący. Klasyczne zawieszenie składa się z amortyzatora, sprężyny i mechanicznego ogranicznika. System zawieszenia z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi® ma dodatkowo dwa ograniczniki hydrauliczne z obu stron – jeden odpowiadający za fazę sprężania, a drugi za fazę rozprężania. W zależności od przenoszonych sił działanie zawieszenia obejmuje dwa etapy:

 

-  W przypadku lekkiego sprężania i rozprężania, sprężyna i amortyzator wspólnie kontrolują ruchy w pionie bez konieczności działania hydraulicznych ograniczników. Ich zastosowanie niezależnie umożliwiło wprowadzenie większego skoku zawieszenia, co przekłada się na efekt „latającego dywanu” i poczucie, że samochód unosi się
i płynie nad nierównościami drogi,

-  W przypadku znacznego sprężania i rozprężania, sprężyna i amortyzator współpracują z odpowiednim ogranicznikiem hydraulicznym, który progresywnie spowalnia ruch, unikając gwałtownego szarpnięcia na koniec skoku. W przeciwieństwie do klasycznych ograniczników mechanicznych, które pochłaniają energię, ale oddają jej część, ogranicznik hydrauliczny pochłania całą energię. Nie ma więc efektu odbicia.

 

NOWY SUV C5 AIRCROSS  - FOTELE ADVANCED COMFORT!

 

Za raz po tym, jak wsiądziemy do SUV-a C5 Aircross poczujemy szerokie i wygodne fotele, które zapraszają pasażerów do długich i wygodnych podróży. Fotele, które dzięki podwyższonej pozycji pozwalają lepiej widzieć drogę, dają pasażerom poczucie wygody nawet w trakcie jazdy po nierównej powierzchni. Fotele z systemem Advanced Comfort, stanowiące element wariantów wnętrza dostępnych w opcji (Wild Grey, Metropolitan Beige, Metropolitan Gray i Hype Brown), proponują cały pakiet ulepszeń podnoszących ogólny komfort:

 

-  Dopracowany komfort wizualny foteli -efekt wyściełania dzięki widocznym pikowaniom i zastosowaniu pianki
o grubości 15 mm. Wykończenie siedzeń z charakterystycznymi pikowaniami i elementami graficznymi, zainspirowane kultowymi samochodami marki, takimi jak CX lub Xantia, podnosi komfort i stanowi znak rozpoznawczy najnowszych modeli marki, w tym modelu C4 Cactus,

Komfort siedzenia został zwiększony dzięki zastosowaniu grubszej o 15 mm pianki. Zapewnia miękkość i stabilność pozycji ciała już od pierwszego kontaktu,

Komfort dynamiczny, nieodzowny dla zachowania stabilnej pozycji w fotelu zwłaszcza podczas długich podróży, gwarantuje zastosowana na powierzchni pianka strukturalna o zwiększonej gęstości oraz pianka o wysokiej gęstości w centralnej części przednich foteli. Nowa pianka o wysokiej gęstości zapewnia optymalny komfort podczas długich podróży i zapobiega efektowi ubicia fotela po wielu godzinach jazdy oraz starzeniu się foteli po latach użytkowania,

Komfort postawy na najwyższym poziomie dzięki szerokim siedziskom i oparciom, wzmocnionej stabilności ciała, regulacji wysokości przednich foteli oraz przednim zagłówkom z regulacją wysokości i głębokości. Fotel kierowcy może być wyposażony w elektryczną regulację ośmiu parametrów z pamięcią ustawień.

 

Dla większego komfortu i wzmocnienia efektu ochronnego kokonu, przednie fotele mogą zostać wyposażone, poza podgrzewaniem, w zaawansowany, wielopunktowy system masażu, który współpracuje z ośmioma pneumatycznymi poduszkami rozmieszczonymi w oparciu. System umożliwia kierowcy i pasażerowi niezależny wybór jednego z pięciu programów masażu, który łączy masaż odcinka lędźwiowego, pleców i ramion.

 

NOWY SUV C5 AIRCROSS  - NAJWIĘKSZY BAGAŻNIK W SEGMENCIE

 

Dzięki trzem indywidualnie składanym/przesuwanym/odchylanym fotelami z tyłu nowy SUV C5 Aircross jest najbardziej modułowym modelem w segmencie. Siedzenia, poza komfortem, który zawdzięczają zaawansowanej koncepcji i specjalnym piankom, mają wiele innych zalet:

Mają tę samą szerokość i zapewniają ten sam poziom komfortu każdemu z trzech pasażerów w drugim rzędzie. Miejsce pasażera w środku jest tak samo wygodne, jak dwa pozostałe.

-  Siedzenia można przesuwać wzdłuż o 150 mm i swobodnie kształtować przestrzeń w kabinie lub wielkość bagażnika.

-  Oparcia mają pięć pozycji odchylania (od 19 do 26,5°).

-  Funkcja składania pozwala na utworzenie całkowicie płaskiej podłogi dzięki dwupoziomowej podłodze bagażnika.

 

Nowy SUV C5 Aircross ma największy bagażnik w segmencie. Rekordowa objętość bagażnika wynosi od 580 do 720 l pod tylną półką przy zamontowanych fotelach w drugim rzędzie i sięga 1630 l przy złożonych fotelach drugiego rzędu. Szeroki dostęp od tyłu (1 017 mm) i prostokątny kształt bagażnika (długość 999 mm, a nawet do 1 907 mm przy złożonych tylnych fotelach, wysokość pod tylną półką 583 mm) ułatwiają załadunek nawet największych przedmiotów. Dla łatwiejszego dostępu do bagażnika, C5 Aircross jest wyposażony w system bezdotykowego otwierania tylnej klapy. Otwiera się ona elektrycznie bez użycia rąk, wystarczy przesunąć stopą pod tylnym zderzakiem.

 

NOWY-CITROËN-C5-AIRCROSS-bagażnik-auto-gazda.jpg

 

Kolejnym istotnym elementem komfortu w kabinie są schowki. Nowy SUV C5 Aircross ma pomysłowe i funkcjonalne schowki do różnych zastosowań, w tym podłokietnik w konsoli środkowej z pojemnym, chłodzonym schowkiem, który może pomieścić 1,5-litrową butelkę, czy też duży schowek z przodu konsoli środkowej, umożliwiający bezprzewodowe ładowanie dużych smartfonów.

 

NOWY SUV C5 AIRCROSS  - WNĘTRZE ODIZOLOWANE OD ZEWNĘTRZNEGO HAŁASU.

 

W samochodzie zastosowano bardzo zaawansowaną izolację akustyczną – klejone, podwójne szyby przednie z warstwą izolującą, która tłumi hałasy z układu jezdnego i szumy aerodynamiczne. To rozwiązanie daje pasażerom poczucie przebywania w kokonie oddzielającym ich od świata zewnętrznego. Szczególną wagę przywiązano również do wyciszenia komory silnika.

 

Ponadto nowy SUV C5 Aircross wyposażony jest w system oczyszczania powietrza w kabinie AQS „Air Quality System”. Automatyczna klimatyzacja ma filtr z aktywnym węglem wysokiej wydajności, który zatrzymuje cząsteczki zanieczyszczeń zewnętrznych i w ten sposób skutecznie oczyszcza powietrze w kabinie. Czujnik wykrywający zanieczyszczenie powietrza na zewnątrz, który znajduje się w systemie AQS, dostosowuje automatycznie tryb cyrkulacji powietrza wewnątrz kabiny.

 

WNĘTRZE PEŁNE ŚWIATŁA

 

Oprócz dużej szklanej powierzchni, otaczającej samochód ze wszystkich stron, nowy SUV C5 Aircross ma duży, przeszklony, panoramiczny dach (1120 mm x 840 mm). Wyjątkowo doświetlone i przestronne wnętrze, z otwartym bądź też zamkniętym dachem, zapewnia dobre samopoczucie i sprawia, że każda podróż staje się niepowtarzalnym doświadczeniem. Dwa elektryczne przełączniki wyposażone w funkcję zapobiegającą przycięciu palców, umożliwiają intuicyjne sterowanie oknem dachowym, jak również roletą, która pozwala na ustawienie pożądanego poziomu jasności
w kabinie.

NOWY SUV C5 AIRCROSS – SUV NOWEJ GENERACJI Z ZAAWANSOWANYMI TECHNOLOGIAMI

20 NAJNOWSZEJ GENERACJI TECHNOLOGII WSPOMAGAJĄCYCH PROWADZENIE

 

Użytkowników nowego SUV’a C5 Aircross czeka  bardzo szeroka gama najnowocześniejszych systemów wspomagających prowadzenie, w tym 20 technologii służących bezpieczeństwu i komfortowi jazdy, ułatwiających prowadzenie niezależnie od warunków zewnętrznych. Przyjrzymy się im z bliska:

 

Technologie, które podnoszą bezpieczeństwo jazdy – duży krok w kierunku jazdy autonomicznej

 

Nowy SUV C5 Aircross jest wyposażony w kamerę umieszczoną w górnej części przedniej szyby i radarowy czujnik wbudowany w przedni zderzaki. Oferuje pakiet systemów wspomagania prowadzenia, które stanowią realny postęp
w kierunku jazdy autonomicznej.

 

System Active Safety Brake: dla uniknięcia kolizji, system wykrywa i analizuje przeszkody stacjonarne lub ruchome, pieszych lub samochody, a także automatycznie zatrzymuje samochód w przypadku ryzyka kolizji.

System aktywnej kontroli martwego pola: za pomocą kontrolki wbudowanej w lusterko zewnętrzne ostrzega kierowcę o pojawieniu się innego samochodu w martwym polu widzenia. Jeśli funkcja Aktywnego Alarmu Niezamierzonego Przekroczenia Linii (Active Lane Departure Warning System) jest włączona i mimo wszystko kierowca włączy kierunkowskaz i zacznie skręcać w stronę, po której znajduje się inny samochód w martwym polu, system zwiększy opór w układzie kierowniczym i odwiedzie kierowcę od tego zamiaru, zapobiegając kolizji.

System aktywnego monitorowania pasa ruchu: system rozpoznaje linie wyznaczające pasy ruchu, stale analizuje obraz i określa położenie samochodu. System koryguje tor jazdy i ostrzega kierowcę w przypadku wykrycia ryzyka przekroczenia linii bez użycia kierunkowskazu. Jeśli kierowca chce utrzymać wybrany tor jazdy, może uniemożliwić systemowi korektę poprzez przytrzymanie kierownicy.

Aktywny regulator prędkości: umożliwia dostosowanie prędkości do prędkości samochodu jadącego z przodu.

Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go: system wykrywa obecność samochodu jadącego z przodu, automatycznie utrzymuje określoną wcześniej przez kierowcę bezpieczną odległość, odpowiednio zwalniając lub przyspieszając aż do całkowitego zatrzymania, i to bez udziału kierowcy. System jest aktywny przy prędkościach od 30 do 180 km/h. Umożliwia kontrolę prędkości, utrzymanie odległości między samochodami oraz ogranicza przyspieszanie w trakcie pokonywania zakrętów.

-  Funkcja ostrzeżenia o niebezpieczeństwie kolizji: uprzedza kierowcę o ryzyku kolizji jego samochodu
z samochodem jadącym z przodu przy prędkości powyżej 30 km/h. Funkcja włącza się tuż przed aktywacją automatycznego hamowania.

System Coffee Break Alert: zaleca kierowcy przerwę w podróży po dwóch godzinach nieprzerwanej jazdy
z prędkością powyżej 70 km/h.

System wykrywania zmęczenia kierowcy: system ostrzega kierowcę o spadku uwagi. System ocenia stan czujności kierowcy analizując odchylenie toru jazdy w stosunku do linii na jezdni. Funkcja ta jest szczególnie przydatna na drogach szybkiego ruchu przy prędkości przekraczającej 65 km/h.

Rozbudowany system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości: system rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości i wyświetla na ekranie tablicy rozdzielczej. Prędkość może zostać zarejestrowana jednym ruchem jako prędkość zadana do regulatora/ogranicznika prędkości. Poza znakami ograniczenia prędkości, system wykrywa niektóre znaki drogowe i wyświetla je na ekranie tablicy rozdzielczej (na przykład znak stopu, zakaz wjazdu lub zakaz wyprzedzania). System pomaga w przestrzeganiu przepisów kodeksu drogowego i zwiększa bezpieczeństwo na drodze.  

System Highway Driver Assist: łączy system Aktywnego Tempomatu z funkcją Zatrzymania oraz system Alarmu Niezamierzonego Przekroczenia Linii, umożliwiając prowadzenie samochodu częściowo autonomicznie w określonych warunkach drogowych. Kierowca ustawia zadaną prędkość i uruchamia system Niezamierzonego Przekroczenia Linii, który działa powyżej prędkości 30 km/h. Następnie system zapisuje pozycję samochodu na pasie ruchu (po środku pasa, lekko po lewej lub lekko po prawej stronie, w zależności od nawyków jazdy). Kierowca nie musi już kontrolować prędkości ani toru jazdy – te funkcje przejmuje samochód. System ten, szczególnie przydatny podczas jazdy po drogach szybkiego ruchu lub po autostradach, pozwala kierowcy częściowo przekazać prowadzenie samochodu
i lepiej skupić się na drodze. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, system działa tylko gdy kierowca trzyma ręce na kierownicy (nawet jeśli nie musi kierować). Kierowca może w dowolnym momencie przejąć prowadzenie, naciskając przycisk dezaktywacji systemu Niezamierzonego Przekroczenia Linii, skręcając kierownicą lub hamując.

System automatycznego przełączania świateł: zwiększa komfort prowadzenia nocą i podnosi bezpieczeństwo dzięki automatycznej zmianie świateł z drogowych na mijania lub odwrotnie. 

 

Technologie, które podnoszą komfort

 

System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu ADML: wsunięcie dłoni za klamkę prawych lub lewych przednich drzwi, albo klapy bagażnika powoduje ich odblokowanie. Ponadto, dzięki systemowi otwierania bez użycia rąk, automatycznie sterowana pokrywa bagażnika otwiera się lub zamyka za pomocą prostego ruchu stopy pod tylnym zderzakiem.  

Elektryczny hamulec postojowy: system automatycznie włącza hamulce po wyłączeniu silnika oraz zwalnia je przy ruszaniu z miejsca. W dowolnym momencie kierowca może zaciągnąć lub zwolnić hamulec postojowy za pomocą przełącznika sterowania umieszczonego na konsoli środkowej.  

Park Assist: system aktywnie pomaga przy parkowaniu równoległym (zaparkowanie i wyjazd z miejsca) lub skośnym (tylko zaparkowanie). W ten sposób manewr parkowania jest prostszy, łatwiejszy i bezpieczniejszy. Na życzenie kierowcy system automatycznie wykrywa miejsce do zaparkowania, a następnie wykonuje manewr parkowania (wjazd lub wyjazd z miejsca parkingowego). Kierowca tylko naciska pedał gazu lub hamulca, a system zajmuje się resztą.

Kamera cofania z funkcją Top Rear Vision: w chwili włączenia wstecznego biegu, kamera przekazuje obraz na ekran dotykowy i pokazuje widok za samochodem w promieniu 180° z zaznaczonymi kolorowymi liniami, które określają tor ruchu samochodu i odległość od przeszkody.

Vision 360: wspomaganie wideo dla wszystkich manewrów wykonywanych z małą prędkością.  Jest aktywowane automatycznie po włączeniu biegu wstecznego lub ręcznie przez kierowcę. Zapewnia widok z lotu ptaka samochodu
i jego otoczenia: widok jest aktualizowany, gdy samochód porusza się do przodu lub do tyłu. Obraz jest wyświetlany w sposób najbardziej dogodny w danym momencie, w zależności od manewru wykonywanego przez kierowcę.

 

Technologie, które ułatwiają codzienną jazdę niezależnie od warunków

 

Układ Grip Control z funkcją Hill Assist Descent: wzmocniony inteligentny system, który optymalizuje trakcję samochodu niezależnie od rodzaju nawierzchni, aby ułatwić jazdę w trudnym terenie. Grip Control wykorzystuje system zapobiegania poślizgowi kół napędzanych wbudowany w blok elektroniczny ESP. System kontroluje poślizg przednich kół napędzanych, stosując różne tryby działania dostosowane do rodzaju nawierzchni. Tryb standardowy pozwala na automatyczne działanie układu Grip Control. Możliwe jest również samodzielne wybieranie właściwego trybu (Piasek, Off-Road, Śnieg lub ESP OFF) za pomocą pokrętła umieszczonego na konsoli środkowej. Nowy SUV C5 Aircross umożliwia zatem prawdziwie wszechstronną jazdę, dopasowaną do wszystkich typów nawierzchni, niezależnie od warunków. Z systemem Grip Control współpracuje funkcja Hill Assist Descent, która pomaga utrzymać ograniczona prędkość jazdy nawet na drodze o silnym nachyleniu. Technologia ta pozwala zachować zamierzony tor jazdy i zmniejsza ryzyko poślizgu samochodu podczas zjeżdżania ze wzniesienia, zarówno jadąc do przodu jak i na biegu wstecznym. Nowa funkcja wspomagania zjazdu ze wzniesienia ułatwia pełną kontrolę nad samochodem i bezpieczny zjazd. System utrzymuje bardzo niską prędkość samochodu (3 km/h) i zapewnia pełną kontrolę oraz bezpieczeństwo w trudnych sytuacjach. Te dwie funkcje oferowane są niezależnie od średnicy kół, w przypadku założenia opon letnich. Ich skuteczność jest największa przy zastosowaniu opon dopasowanych do warunków lokalnych, w szczególności przy założeniu opon 18” Mud&Snow, które są oferowane w opcji.

Wspomaganie ruszania na wzniesieniu: ułatwia ruszanie pod górę i zapobiega niepożądanemu zsuwaniu się samochodu na podjeździe, po zwolnieniu pedału hamulca. Działa na wzniesieniach o kącie nachylenia powyżej
3 proc., unieruchamiając samochód na około dwie sekundy.

- Statyczne doświetlanie zakrętów: system działa przy prędkości poniżej 40 km/h w zależności od kąta skrętu kierownicy. Powoduje włączenie dodatkowego reflektora przeciwmgłowego, prawego lub lewego, w celu lepszego oświetlenia pobocza pod kątem sięgającym 75°.

Kontrola stabilności przyczepy: samochody wyposażone fabrycznie w hak holowniczy (opcja montowana fabrycznie) mają ponadto system kontroli stabilności przyczepy. Ta dodatkowa funkcja układu ESP tłumi wszelkie możliwe przypadki myszkowania przyczepy lub też zmniejsza prędkość samochodu z przyczepą do bezpiecznej prędkości. Obecność przyczepy jest wykrywana po jej podłączeniu do gniazda samochodu. Stabilizacja przyczepy za pomocą układu ESP wykorzystuje czujniki ESP i włącza wszelkie niezbędne czynności: aktywnie tłumi myszkowanie przyczepy poprzez indywidualne i naprzemienne hamowanie każdego koła przedniej osi. W większości przypadków wystarcza to do całkowitej eliminacji zjawiska myszkowania, a tym samym pozwala uniknąć niebezpiecznych sytuacji. Jednakże w przypadku bardzo dużych, niekontrolowanych ruchów przyczepy system zmniejsza moment obrotowy silnika i hamuje wszystkie cztery koła pojazdu, aby jak najszybciej zmniejszyć prędkość do bezpiecznego poziomu.

 

SZEŚĆ TECHNOLOGII MULTIMEDIALNYCH, KTÓRE ZAPEWNIAJĄ ŁĄCZNOŚĆ POMIĘDZY CYFROWYM ŚWIATEM KLIENTA I SAMOCHODEM

 

Zasiadając do Nowego SUV’a C5 Aircross zwrócimy uwagę na bogato wyposażoną deskę rozdzielczą, na której wyróżnia się cyfrowy wyświetlacz TFT o przekątnej 12,3 cala oraz 8-calowy tablet z ekranem dotykowym, który dostępny jest w każdym modelu marki Citroën. Duża deska rozdzielcza o płynnych i obłych kształtach, jest wyposażona w panel z podwójnym wlotem powietrza, stworzony z elementów termoplastycznych, który podkreśla muskularny wygląd SUV-a. Solidna, szeroka, wyrazista graficznie deska rozdzielcza jest charakterystyczna dla marki i może zapowiadać tylko przygody w komfortowych warunkach.

 

Wnętrze nowego SUV-a C5 Aircross daje poczucie komfortu już w momencie otwarcia drzwi: wysoka pozycja do jazdy pozwala lepiej kontrolować drogę i eksponuje kierowcę, przestronne i eleganckie wnętrze współgrają ze stylem nadwozia, w którym można poczuć się bezpiecznie. To wrażenie wzmacnia poziomy układ elementów wnętrza: deski rozdzielczej, której panel z elementów termoplastycznych rozciąga się na całą szerokość samochodu, kolorowych wstawek w górnej części oparć siedzeń, które podkreślają dolną linię szyb, dodając wyrafinowania i zróżnicowania.

 

Szeroka i wysoka konsola środkowa, ważny element SUV-ów, jest wykończona miękkimi materiałami, przyjemnymi dla oka i w dotyku. Konsola ma między innymi duży uchylany podłokietnik, pod którym został umieszczony pojemny klimatyzowany schowek, dwa podświetlane uchwyty na kubki i specjalne miejsce do bezprzewodowego ładowania smartfonów.

 

Nowy SUV Citroëna jest wyposażony w 20 najnowszych technologii wspomagania prowadzenia, takich jak Highway Driver Assist – system jazdy autonomicznej poziomu 2, a także w sześć zaawansowanych technologii łączności. Zapewnia pełny dostęp do technologii online – oferuje bezprzewodowe ładowanie indukcyjne czy też system ConnectedCAM Citroën®. C5 Aircross wyposażony na początek w mocne, wydajne silniki benzynowe i wysokoprężne o mocy od 130 do 180 KM oraz w nową, automatyczną skrzynię biegów EAT8, będzie pod koniec 2019 r. pierwszym modelem Citroëna dostępnym z napędem hybrydowym Plug-in Hybrid PHEV.

C5 Aircross udostępnia pasażerom intuicyjnie działające i zaawansowane technologicznie systemy, by mogli być online, wymieniać wiadomości, korzystać z nawigacji i zapewnić im relaks. Zapewnia nieprzerwanie dostęp do ulubionych aplikacji z pokładu samochodu.

 

NOWY-CITROËN-C5-AIRCROSS-tablet-auto-gazda.jpg

 

Dotykowy tablet 8”: z ekranem pojemnościowym, reagującym na dotknięcie palcem i systemem rozpoznawania głosu jest prawdziwym newralgicznym centrum nowego SUV C5 Aircross. Pozwala ustawić parametry samochodu, uzyskać dostęp do systemu multimedialnego oraz telefonu, klimatyzacji czy też nawigacji.

Funkcja Mirror Screen: współpracuje z Android Auto, Apple CarPlay™ i MirrorLink® i umożliwia w pełni bezpieczne korzystanie z aplikacji zainstalowanych na smartfonie za pośrednictwem dotykowego tabletu pokładowego.

- System nawigacji 3D CITROËN Connect Navi: jest udostępniany z szeregiem usług mobilnych najnowszej generacji, takich jak TomTom Traffic, które informują o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, lokalizacji i cenach paliw na stacjach benzynowych, lokalizacji parkingów, jak również o pogodzie oraz umożliwiaja lokalne wyszukiwanie punktów POI. Użytkownicy systemu docenią również dostępność opcji ostrzegania o niebezpiecznych strefach.

Citroën Connect Box z Pakietem SOS i assistance: to bezpłatne i bezabonamentowe połączenie alarmowe i połączenie assistance z funkcją lokalizacji samochodu, dostępne 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. System umożliwia wysłanie odpowiednich służb ratunkowych – sygnał jest wysyłany automatycznie przez samochód lub po naciśnięciu przycisku „SOS” (alarm) lub przycisku z logo marki (assistance).

Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów: urządzenie to pozwala na indukcyjne ładowanie baterii wielu modeli smartfonów lub aparatów telefonicznych kompatybilnych ze standardem Qi. Aparat ładuje się po odłożeniu na specjalną matę w przeznaczonym do tego celu schowku w konsoli centralnej. Bezprzewodowe przesyłanie energii elektrycznej wykorzystuje indukcję magnetyczną. Ładowarka jest kompatybilna z wieloma smartfonami, takimi jak Samsung Galaxy S6, S7 lub S8 czy też iPhone 8 i X.

ConnectedCAM Citroën®: to wbudowana we wsporniku lusterka wstecznego kamera wykorzystująca technologię Full HD i GPS, która działa niezależnie od systemu multimedialnego samochodu. Wbudowana karta pamięci (16 GB) umożliwia przechowywanie zdjęć. Dzięki połączeniu Wi-Fi, zarejestrowane dane można przesłać na smartfon. Kamera umożliwia zrobienie zdjęcia lub nakręcenie filmu wideo z obrazem sprzed samochodu, a następnie przesłanie ich mailem lub publikację w sieciach społecznościowych. Ponadto kamera stale rejestruje drogę przed przednią szybą i w razie wypadku automatycznie zapisuje nagrania wideo.

 

MOCNE I WYDAJNE SILNIKI DLA WIĘKSZEJ PRZYJEMNOŚCI Z JAZDY

 

W nowym SUVie C5 Aircross czeka wydajny i ekonomiczny silnik Euro 6.2 najnowszej generacji, które świetnie się sprawdzają, zarówno w codziennych dojazdach do pracy, jak i podczas wypadów na weekend oraz wyjazdów na wakacje. Silniki są dostępne z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach lub z automatyczną skrzynią biegów EAT8 o ośmiu przełożeniach. Zapewniają wysoki poziom przyjemności z jazdy oraz niezwykłą wydajność:

 

-  Dwie wersje z silnikiem benzynowym: PureTech 130 S&S z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach
i PureTech 180 S&S z automatyczną skrzynią biegów EAT8.

-  Trzy wersje z silnikiem wysokoprężnym: BlueHDi 130 S&S z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, BlueHDi 130 S&S z automatyczną skrzynią biegów EAT8 i BlueHDi 180 S&S z automatyczną skrzynią biegów EAT8.

 

Pod koniec 2019 roku model C5 Aircross będzie pierwszym samochodem marki Citroën wyposażonym w napęd Plug-in Hybrid PHEV, który redukuje emisję CO2 oraz zapewni zasięg 60 km w trybie ZEV.

 

NOWA AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW EAT8 DLA WIĘKSZEJ SKUTECZNOŚCI I PRZYJEMNOŚCI

 

Nowy SUV C5 Aircross dysponuje najnowszej generacji automatyczną skrzynią biegów EAT8 „Efficient Automatic Transmission” o ośmiu przełożeniach, z systemem sterowania Shift and Park by wire. Automatyczna skrzynia biegów została opracowana we współpracy z japońską firmą Aisin, specjalistą w tej dziedzinie. Płynnie działająca przekładnia hydrokinetyczna zapewnia komfort jazdy zarówno przy ruszaniu jak i podczas wykonywania manewrów parkowania.

 

Automatyczna skrzynia biegów oferuje większą wydajność i przyjemność z jazdy, między innymi dzięki:

 

-  Redukcji zużycia paliwa nawet o 7 proc. w porównaniu do wcześniej stosowanego rozwiązania EAT6. Jest to możliwe dzięki dwóm dodatkowym przełożeniom, poprawieniu wydajności poprzez rozszerzenie zakresu funkcjonowania systemu Stop&Start, który teraz jest aktywny od 20 km/h w przypadku silników BlueHDi 180, redukcji masy
i kompaktowym wymiarom (nawet o 2 kg niższa masa w porównaniu ze skrzynią EAT6).

-  Zoptymalizowaniu zarządzania momentem obrotowym na styku silnik – skrzynia biegów przy zmianie przełożeń. Dwa dodatkowe przełożenia eliminują szarpnięcia przy każdorazowej zmianie przełożeń.

 

Nowa dźwignia automatycznej skrzyni biegów z funkcją Shift and Park by wire jest łatwa w obsłudze, intuicyjna
i ergonomiczna. Łopatki na kierownicy umożliwiają ręczną zmianę biegów bez konieczności rezygnacji z zalet skrzyni automatycznej. Dla zapewnienia pełnego bezpieczeństwa tryb Park jest aktywowany automatycznie, natychmiast po wyłączeniu silnika.

 

 

NOWY SUV CITROËN C5 AIRCROSS to SUV o wyjątkowej stylizacji: 100-procentowy SUV pod względem budowy dzięki dużym kołom, zwiększonemu prześwitowi i osłonom bocznym oraz 100-procentowy Citroën od strony stylistycznej dzięki zdecydowanemu charakterowi, zwartej sylwetce, elementom graficznym i rozszerzonej ofercie personalizacji. Najbardziej komfortowy i wszechstronny SUV w segmencie, zgodny z założeniami programu Citroën Advanced Comfort®, wyposażony m.in. w zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi®, fotele Advanced Comfort (trzy indywidualne, przesuwane, składane, odchylane tylne fotele) oraz pojemny bagażnik best in class. Nowoczesny i zaawansowany technologicznie SUV nowej generacji, wyposażony w 20 technologii wspomagania prowadzenia, w tym Highway Driver Assist, który jest krokiem milowym w kierunku samochodu autonomicznego, a także sześć technologii łączności.

DANE TECHNICZNE

  •   Długość: 4500 mm
  •   Szerokość: 1840 mm
  •   Wysokość: 1670 mm (z relingami dachowymi)
  •   Rozstaw osi: 2730 mm
  •   Prześwit: 230 mm
  •   Średnica kół: 720 mm
  •   Objętość bagażnika: od 580 do 720 l i aż do 1 630 l po złożeniu foteli
P R O M O C J E